Polityka prywatności i cookies

1. Polityka prywatności

 

I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

 

Administratorem Twoich danych osobowych jest Home Invest Office sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Jana Kazimierza 64, 01-248 Warszawa (dalej „Administrator” lub „Spółka”). Z Administratorem możesz się skontaktować poprzez e-mail: prawny@homeinvest.pl lub korespondencyjnie pod ww. adresem siedziby Administratora.

 

Home Invest Office sp. z o.o. jest właścicielem tej strony internetowej, ale w niektórych sytuacjach może dojść do wzajemnego przekazywania danych osobowych pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład grupy Home Invest. W przypadku tych spółek, będących samodzielnymi administratorami danych osobowych, zastosowanie znajdują poniższe informacje.

 

II. CEL I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

  1. Jesteś stroną zawartej z nami umowy?

 

Jeśli jesteś stroną zawartej z nami umowy lub zamierzasz ją zawrzeć, dane, które przetwarzamy na Twój temat, stanowią dane kontaktowe oraz inne dane niezbędne do zawarcia umowy. Dane te zostały pozyskane bezpośrednio od Ciebie.

 

  1. Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu:

 

  • zawarcia i wykonania umowy,
  • realizacji obowiązków prawnych spoczywających na nas, w tym przede wszystkim prowadzenia rachunkowości,
  • realizacji prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na zapewnieniu kontaktów niezbędnych do zawarcia i realizacji umowy oraz bieżącej jej obsługi, udzieleniu Ci odpowiedzi na zadawane pytania, utrzymaniu kontaktów biznesowych, jak również na ustaleniu, dochodzeniu i obronie przed roszczeniami.

 

  1. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:

 

  • niezbędność ich przetwarzania w celu zawarcia i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  • wypełnienie spoczywających na nas obowiązków (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) opisany wyżej.

 

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do nawiązania współpracy i obsługi umowy. Odmowa podania danych osobowych będzie skutkowała brakiem możliwości zawarcia i realizacji umowy lub udzielenia odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie.

 

III. REPREZENTUJESZ NASZEGO KLIENTA LUB KONTRAHENTA?

 

Jeśli w kontaktach z nami reprezentujesz naszego klienta, kontrahenta lub inny podmiot (np. swojego pracodawcę, zleceniodawcę lub kontrahenta), dane, które przetwarzamy na Twój temat, stanowią dane kontaktowe, związane z Twoją funkcją lub relacją z podmiotem, w imieniu którego występujesz. Dane te pozyskaliśmy bezpośrednio od Ciebie lub otrzymaliśmy je od tego podmiotu.

 

  1. Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu:

 

  • realizacji obowiązków prawnych na nas spoczywających, w tym przede wszystkim prowadzenia rachunkowości,
  • realizacji prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na zapewnieniu kontaktów niezbędnych do obsługi i realizacji umowy zawartej z podmiotem, w imieniu którego występujesz, udzieleniu Ci odpowiedzi na zadawane pytania, utrzymaniu kontaktów biznesowych, jak również na ustaleniu, dochodzeniu i obronie przed roszczeniami.

 

  1. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:

 

  • wypełnienie spoczywających na nas obowiązków (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) opisany wyżej.

 

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do realizacji współpracy z podmiotem, który reprezentujesz. Odmowa podania danych osobowych będzie skutkowała brakiem możliwości utrzymania kontaktów niezbędnych do realizacji umowy lub udzielenia odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie.

 

IV. NIE STOSUJĄ SIĘ DO CIEBIE POWYŻSZE DWA PUNKTY I CHCESZ SIĘ Z NAMI JEDYNIE SKONTAKTOWAĆ?

 

Jeśli chcesz się z nami jedynie skontaktować, dane, które przetwarzamy na Twój temat, stanowią dane kontaktowe oraz dane wynikające z Twojej wiadomości. Dane te pozyskaliśmy bezpośrednio od Ciebie.

Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na zapewnieniu obsługi Twojej wiadomości i ewentualnie udzielenia odpowiedzi na wynikające z niej pytania.

 

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) opisany wyżej.

 

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest nam niezbędne, by zająć się Twoją wiadomością. Odmowa podania danych osobowych będzie skutkowała brakiem możliwości obsługi przesłanej przez Ciebie wiadomości i tym samym jej usunięciem.

 

V. KONTAKTUJESZ SIĘ Z NAMI W CELU ZŁOŻENIA APLIKACJI?

 

W takim razie dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na oferowane stanowisko i wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia na stanowisku określonym w ofercie pracy, w tym oceny kwalifikacji, zdolności i umiejętności kandydata do pracy.

 

W zależności od tego, czy proces rekrutacyjny prowadzi do zawarcia umowy objętej stosunkiem pracy i tym samym przepisami Kodeksu pracy, czy też prowadzi do zawarcia umowy cywilnoprawnej lub umowy o świadczenie usług, różne są podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:

 

W przypadku rekrutacji na stanowiska dla których przewidziane są umowy objęte stosunkiem pracy i tym samym przepisami Kodeksu pracy, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:

  1. w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy, podstawą prawną jest obowiązek prawny spoczywający na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dotyczy to takich danych, jak: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia oraz dane kontaktowe wskazane przez kandydata do pracy. Jeśli jest to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku, dotyczy to również informacji o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia. Obowiązek prawny spoczywający na Administratorze obejmuje również te dane, których podanie jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa.
  2. w przypadku podania danych osobowych w zakresie szerszym niż określony w przepisach prawa pracy, podstawą prawną ich przetwarzania w ww. celu jest chęć zawarcia umowy o prace (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub dobrowolnie wyrażona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dotyczy to podania wyników testów kompetencyjnych, jak również wszelkich danych zawartych w życiorysie (CV), liście motywacyjnym bądź udostępnionych w trakcie rozmów kwalifikacyjnych. Nie żądamy przekazania powyższych danych, jednak ich przekazanie traktujemy jako równoznaczne z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie.

 

Wskazujemy, że podanie przez kandydata danych osobowych wskazanych w pkt I lit. a) powyżej jest obowiązkowe w świetle obowiązujących przepisów prawa pracy. Ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w prowadzonym procesie rekrutacji. Podanie przez kandydata danych osobowych wskazanych w pkt I lit. b) powyżej jest dobrowolne. Oświadczamy, że brak podania takich danych nie może być podstawą niekorzystnego traktowania osoby ubiegającej się o zatrudnienie, a także nie może powodować wobec niej jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.

 

W przypadku rekrutacji na stanowiska dla których przewidziane są umowy cywilnoprawne lub umowy o świadczenie usług, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest chęć zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub dobrowolnie wyrażona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dotyczy to wszelkich danych zawartych w życiorysie (CV), liście motywacyjnym bądź udostępnionych w trakcie rozmów kwalifikacyjnych.

 

Wskazujemy, że podanie przez kandydata danych osobowych dla celów zawarcia wskazanych umów jest dobrowolne.

W przypadku podania danych szczególnej kategorii np. o stanie zdrowia, państwa dane będziemy przetwarzać w oparciu o wyraźnie wyrażoną zgodę na podstawie art. 9 ust. 2 ust. a RODO.

 

VI. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe będą przekazywane podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu (w szczególności podmiotom obsługującym i dostarczającym systemy IT, podmiotom świadczącym usługi księgowe czy podmiotom obsługującym nas pod względem administracyjnym, jak również spółkom z grupy Home Invest) i osobom współpracującym z nami, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Gdy będzie to niezbędne, Twoje dane osobowe mogą być również przekazywane bankom, podmiotom obsługującym przesyłki, a także uprawnionym do tego organom państwowym, w szczególności urzędom skarbowym.

 

Nie przekazujemy Twoich danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.

 

Zastrzegamy, iż Twoje dane osobowe możemy przekazywać do innych spółek wchodzących w skład grupy Home Invest, co zostało przewidziane przez odpowiednie uregulowania prawne łączące spółki wchodzące w skład grupy.

 

VII. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE CI W ZWIĄZKU Z OGÓLNYM ROZPORZĄDZENIEM O OCHRONIE DANYCH

 

Przysługuje Ci prawo do:

 

  1. żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych,
  2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes – przysługuje Ci prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. W przypadku, gdy prawnie uzasadniony interes polega na prowadzeniu działań marketingu bezpośredniego – masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Cię danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, bez konieczności uzasadniania swojej decyzji,
  3. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest dobrowolnie wyrażona zgoda, przysługuje Ci prawo do jej wycofania jej w każdym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  4. wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

Wniosek o realizację przysługujących Ci praw można złożyć na dane kontaktowe podane na wstępie.

 

VIII. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe będą przechowywane przez:

 

  1. okres trwania umowy, a także do upływu okresów wynikających z odpowiednich przepisów prawa, tj. do upływu okresu przedawnienia zobowiązań podatkowych związanych z umowami, co może być w stosownych wypadkach przedłużone o okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych – w przypadku punktów II i III,
  2. przez czas obsługi przesłanej do nas wiadomości – w przypadku punktu IV,
  3. przez czas trwania procesu rekrutacyjnego – w przypadku punktu V.

 

IX. WYKORZYSTANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PODEJMOWANIA ZAUTOMATYZOWANYCH DECYZJI, W TYM PROFILOWANIA.

 

Twoje dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.

 

 

 

 

POLITYKA WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW „COOKIES”

 

Strona internetowa https://homeinvest.pl/ może wykorzystywać pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka.

 

Przez cookies rozumiemy niewielkie pliki tekstowe wysyłane do urządzenia internauty przez serwis internetowy, który odwiedza internauta. Są one przechowywane na takich urządzeniach jak komputer, smartphone, tablet i innych podobnych wykorzystywanych przez internautów. Plik cookie zawiera nazwę strony internetowej z której pochodzi, czas jego utworzenia oraz dodatkowe informacje, które mogą być wykorzystywane w celu wyświetlenia określonej strony internetowej. Zapis plików cookies na wskazanych powyżej urządzeniach odbywa się poprzez przeglądarkę internetową, z której korzystasz.

 

Nasz serwis internetowy zbiera cookies zawierające informacje o sposobie korzystania ze strony oraz cookies pozwalające na „zapamiętanie” ustawień wybranych przez użytkownika przy jego przeglądaniu. Innym podziałem jest następujący podział:

 

  1. cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera klientów.
  2. cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego klienta i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera klientów.

 

W jaki sposób możemy samodzielnie regulować istotę cookies podczas przeglądania strony?

 

 

PRZEGLĄDARKA SPOSÓB
 

Google Chrome

 

Trzeba kliknąć na menu i wybrać zakładkę Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookies” można zmienić następujące ustawienia plików cookies:

– usuwanie plików cookies
– domyślne blokowanie plików cookies
– domyślne zezwalanie na pliki cookies
– domyślne zachowywanie plików cookies i danych stron do zamknięcia przeglądarki.

Internet Explorer Z menu przeglądarki wybieramy:
Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
Mozilla Firefox Z menu przeglądarki wybieramy:
Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.O plikach cookies decyduje zaznaczenie (kliknięcie) – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.

 

Opera Z menu przeglądarki wybieramy:
Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O plikach cookies decyduje zaznaczenie (kliknięcie) – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

 

 

Mamy nadzieję, iż powyższą informację okażą się wyczerpujące i tym samym pomocne.